W dniu 3 czerwca 2020 r. odbyło się uroczyste spotkanie, na którym przedstawiciel Lotniczego Koła Naukowego Pan Jakub Borowski odebrał List gratulacyjny oraz zaprezentował projekty Koła Naukowego, które otrzymały dofinansowanie w ramach I konkursu finansowania projektów studenckich kół naukowych.
W spotkaniu wzięli udział JM Rektor prof. Arkadiusz Mężyk, prof. Wojciech Szkliniarz, Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia, prof. Leszek Remiorz, Pełnomocnik ds. Studenckiego Ruchu Naukowego, mgr Grażyna Maszniew, Kierownik Centrum Obsługi Studiów oraz przedstawiciele kół naukowych.
Konkurs został ogłoszony w ramach projektu Włączanie studentów w badania naukowe za pośrednictwem kół naukowych oraz nauczania zorientowanego projektowo, ze względu na udział Politechniki Śląskiej w programie Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza.
Studenci działający w Lotniczym Kole Naukowym zgłosili do konkursu dwa projekty. W pierwszym projekcie uczestnicy zaproponowali opracowanie materiałów dydaktycznych na potrzeby programów szkolenia w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej (ATO) i Ośrodku Szkolenia Mechaników Obsługi Technicznej Politechniki Śląskiej (OSMOT) za pomocą kompleksowej realizacji filmów dydaktycznych wykonywanych w technice 360° VR (Virtual Reality) w zakresie obsługi i eksploatacji samolotów GA (General Aviation), tj. napisanie scenariuszy, przygotowanie scenerii, wykonanie zdjęć, postprodukcję materiału oraz przygotowanie do wykorzystania w procesach kształcenia (szkolenia) studentów specjalności lotniczych Politechniki Śląskiej. Drugi projekt obejmuje opracowanie modelu dydaktycznego na potrzeby szkolenia w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej (ATO) i Ośrodku Szkolenia Mechaników Obsługi Technicznej Politechniki Śląskiej (OSMOT) za pomocą makiety lotniczego silnika tłokowego z oddzielnym napędem elektrycznym.
Projekty mają na celu poszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji uczestników projektu w zakresie budowy i eksploatacji statków powietrznych, lotniczych procedur operacyjnych, rozwój kompetencji językowych, a także kompetencji miękkich związanych m.in. z prezentacją osiągniętych wyników, umiejętności pracy w zespole, komunikacji, co w konsekwencji wpłynie na wzrost konkurencyjności studentów – uczestników projektów na współczesnym rynku pracy.